Zmrzlé rameno

Zmrzlé rameno je hovorový název, pro které má odborná literatura více pojmů - frozen shoulder, periartritis humeroskapularis, obliterující burzitida, adhezivní kapsulitida. Jde o nepříjemné onemocnění ramenního kloubu, většinou vznikající postupně, několik měsíců a je doprovázeno bolestí a zhoršováním rozsahu pohybu. Může skončit až zcela nepohyblivým ramenem. Je způsobeno zánětem pojivové tkáně, která obklopuje ramenní kloub. Primární příčina onemocnění je nejasná ,ale může k němu přispět dlouhodobé namáhání ramene, podchlazení, traumatizace (úraz), hormonální onemocnění (cukrovka, onemocnění št. žlázy). Příznaky zahrnují zejména bolest a omezení pohybu, které může postupně přecházet do jiných částí ramene. Člověk se není schopen obléknou do kabátu nebo učesat si vlasy.

Léčbu zmrzlého ramene provádíme kombinací radiální i fokusované rázové vlny a dle fáze onemocnění individuálním rozcvičováním.Počet ošetření je 5x, v týdenních intervalech, cena za jedno ošetření je 2 000 Kč

Syndrom rotátorové manžety a poranění svalů rotátorové manžety

Rotátorovou manžetu tvoří svaly zajišťující stabilitu ramene a správné nastavení hlavice pažní kosti pro optimální pohyb v kloubu. Tvoří ji tyto svaly: sval nadhřebenový (musculus supraspinatus), sval podhřebenový (musculus infraspinatus), malý sval oblý (musculus teres minor) a sval podlopatkový (m.subscapularis). Poranění svalů rotátorové manžety vzniká pádem na rameno, prudkým švihem (tenis, golf). Nejčastějším projevem natržení rotátorové manžety je bolest a omezení pohybů v rameni. Rameno při zdvihu bolí většinou v oblasti přední části ramene, je omezená schopnost zdvihnout paži vlastní silou nad 60 stupňů, pacient může mít pocit slabé paže. Často bývá i noční a ponámahovou bolestivost. Pacient si může stěžovat i na ztuhlost ramene, “vrzání” nebo “drhnutí” kloubu. V návaznosti na problém v ramenním kloubu se může objevit také bolest v oblasti šíje a krční páteře.

Natržení (ruptura) šlachy může být částečná nebo celková. Podle závažnosti poranění, míry bolesti a omezení pohybů v rameni je nutné zvolit vhodnou terapii, konzervativní nebo chirurgickou po vyšetření ortopedem.

Konzervativní léčba rázovou vlnou zahrnuje aplikaci radiální i fokusované rázové vlny a doporučený odpočinek. Počet ošetření rázovou vlnou je 5x v týdenních intervalech, cena za jedno ošetření je 2000 Kč.